In fiecare zi ramanem fara paine, unt, legume si fructe, ne lipsesc haine si incaltaminte noi, electrocasnice, etc. Dorinta de a obtine ceva nou ii conduce pe oameni la piata, unde, dupa ce au studiat mesele pietei pline de marfuri, aleg exact marfa de care au nevoie intr-o anumita situatie.
Se face o achizitie, in urma careia vanzatorul primeste suma necesara, iar cumparatorul primeste produsul dorit. La prima vedere, afacerea este reciproc avantajoasa si satisface interesele ambelor parti dar, de fapt, un antreprenor din piata se afla intr-o situatie mai avantajoasa, deoarece el a fost cel care a avut norocul sa depaseasca toti concurentii si sa se bucure de cumparator.
Clientul este important in desfasurarea unei afaceri comerciale
Lipsa cumparatorilor face comertul neprofitabil si duce la inchiderea afacerii, posibilitate de care multi oameni de afaceri incepatori se tem cel mai mult. Oricum, comertul a fost si ramane cea mai profitabila afacere din punctul de vedere al obtinerii de profit cat mai curand posibil.
Principala regula de a face afaceri este crearea propriei baze extinse de clienti, precum si vanzarea marfurilor solicitate. Cu cat mai multe produse expuse pe mesele pentru piata detinute, cu atat mai multe sanse de profit. Cu o stabilire rezonabila a obiectivelor, cu un mic capital de pornire si o credinta ferma in propriul noroc, tranzactionarea anumitor bunuri poate deveni principala sursa de venit si poate oferi o rentabilitate de 100%.
De exemplu, fiind proprietarul unui punct de vanzare cu amanuntul care etaleaza pe masa pentru piata produse chimice de uz casnic, poate obtine un venit solid fara a-si face griji pentru deteriorarea marfurilor si scaderea valorii acestora. Etapa de gasire a cumparatorilor pe piata este simpla, pentru ca exista intotdeauna o cerere pentru alimente precum cartofi, ceapa, ardei si alte legume. De asemenea, oamenii au nevoie de haine si pantofi tot timpul si in orice moment al anului.
Iata chestiunile esentiale pe care un om de afaceri novice ar trebui sa-si aminteasca:
- comertul poate fi profitabil doar atunci cand numarul concurentilor este minimizat;
- totul depinde de cumparatori, precum si de modul de expunere a produselor pe mesele pentru piata;
- investitiile vor da rezultate cu siguranta; prin urmare, in efortul de a economisi bani, nu ar trebui sa depasiti limitele.
Debutul afacerii la mese pentru piata
Optiunea ideala este un contract de afaceri de familie la care participa toti membrii familiei. In acest caz, costurile unui manipulant, ale unui vanzator si chiar ale unui contabil sunt minimizate, ceea ce va permite sa economisiti sume semnificative.
Cele mai profitabile locuri de vanzare sunt considerate a fi cele cu un trafic mare de oameni – intrarea, iesirea, primele randuri, adiacente acestora. Desigur, toate sunt ocupate sau inchiriate la preturi umflate. Cel mai adesea, nou-venitilor li se ofera buticuri, pavilioane sau simple mese pentru piata, unde chiria poate fi mai mare ca profitul posibil din vanzarile in acel loc. In niciun caz nu trebuie sa fiti de acord cu o astfel de optiune.
Dupa ce ati decis sa organizati un punct de vanzare cu amanuntul, ar trebui sa va decideti asupra formei de a face afaceri, dar si sa cumparati cele mai rentabile mese pentru piata, destinate expunerii de produse. Inchirierea unui loc pentru a vinde un produs ar trebui sa primeasca un nou statut, deoarece acest lucru va simplifica foarte mult relatiile cu administratia pietei si viitorii furnizori.