Home Sanatate 10 cai de ameliorare a refluxului gastro-esofagian

10 cai de ameliorare a refluxului gastro-esofagian

cai de ameliorare a refluxului gastro-esofagian

In majoritatea cazurilor refluxul gastro-esofagian se manifesta ca niste eructatii ( ragaieli).

Eructatia este cauzata adesea de inghitirea de aer. Bauturile gazoase si berea provoaca de asemenea eructatii,

Aceia dintre noi care inghit aer odata cu mancarea ( nemestecat, pe foame, in viteza) si-o fac cu mana lor.

Combinarea nefericita a alimentelor poate produce fermentatia acestora in stomac, cu acumulare de gaze care duc la distensia lui si aparitia ragaielii.

Starea de anxietate si diferite afectiuni gastrice pot determina acelasi efect suparator.

Cand se cronicizeaza, eliminarea aerului din tubul digestiv este insotita de pirozis ( arsuri la nivelul stomacului si esofagului), halitoza ( respiratie urat mirositoare) deoarece orificiul sfincterul esofagian ( valva dintre stomac si esofag), care ar trebui sa se deschida doar pentru a permite trecerea alimentelor spre stomac, ramane intredeschis.

Ce putem face?

Constientizam prezenta aerului :

– cand suntem nervosi inghitim mai des ( saliva aer ) – ceaiul de musetel, sau de salvie, sau de sunatoare ne ajuta sa fim mai calmi. Stresul poate cauza o crestere a productiei de acid in stomac.
– evitati bauturile carbogazoase
– nu beti lichidele in general cu paiul,
– evitati guma de mestecat,

2. Aveti grija ce si cum mancati:

– mancati incet si mestecati complet hrana inainte de a o inghiti. Mancati numai cu gura inchisa. Pentru a nu ajunge atat de infometati incat sa nu ne putem controla masticatia, este bine sa luam – masa mai des ( cam la 4 ore) si cantitati mai mici,
– evitati alimentele cu continut mare de aer,
– fructele crude se vor consuma doar cu 30 minute inainte de masa sau la 90 minute dupa masa,
– evitati sa beti lichide reci in timpul mesei sau imediat dupa aceea pentru ca intrerupeti procesul de digestie iar alimentele vor sta in stomac mai mult decat trebuie si vor incepe sa fermenteze.
– dulciurile concentrate si rafinate maresc aciditatea, deci cu cat mai putine, cu atat mai bine
– laptele poate stimula stomacul sa secrete acid, evitati-l daca ati observat aparitia disconfortului digestiv cand il consumati,
– condimentele si ardeii iuti pot afecta negativ doar unele persoane, la fel si citricele sau otetul de mere cu miere. Fiecare dintre noi isi poate da seama ce ii face rau si ce nu si poate evita – alimentele dupa consumarea carora a aparut refluxul gastro – esofagian.
– cina va fi cu cel putin 2 ore inainte de culcare,
– mai putina cofeina si niciodata pe stomacul gol.

3. Tineti iesirea inchisa :
– evitati alimentele care relaxeaza sfincterul esofagian inferior precum ceapa, tomatele, menta, alcoolul

4. Taiati din consumul de grasimi – sau ajutati tubul digestiv sa le prelucreze pentru a nu deveni nocive – turmericul poate stimula secretia biliara si contribuie la optimizarea digestiei.

5. Spargeti bulele de aer cu antiacide calmante :

ceaiurile de ghimbir, de radacina de ghintura , de cimbrisor, de fenicul, extractul de cicoare, de exemplu, sau mugurii de alfalfa. Salutara este si suplimentarea cu enzime digestive specifice atat pentru persoanele vegetariene cat si pentru cele consumatoare de carne .

6. Tratati disbiozele (dezechilibre ale florei tubului digestiv) – care ingaduie inmultirea bacteriilor de tip Helicobacter Pylori sau fungilor sau parazitilor folosind, pe langa tratamentul indicat de medicul specialist gastro-enterolog:

substante alcalinizante cum ar fi : clorofila sau apa alcalina ionizata cu pH de 8.5 sau 9
complex de probiotice
antibiotice naturale

7. Lasati cureaua mai relaxata – hainele stramte in dreptul stomacului favorizeaza regurgitarea continutului stomacal in esofag

8. Pentru a ridica ceva, indoiti genunchii in loc sa va aplecati – pentru a evita comprimarea stomacului

9. Verificati medicamentele – medicul dumneavoastra va poate „reorganiza” reteta sau produsele alcalinizante recomandate mai sus va pot ajuta

10. Nu va intindeti la orizontala imediat dupa masa – gravitatia ar putea lucra impotriva dumneavoastra. 20 -30 minute de plimbare in aer liber vor avea efect de reducere a stresului dar si de sustinere a digestiei in directia dorita.

Distribuie
Arată mai multe articole
Arată mai multe articole ale autorului Eduard
Mai multe articole din Sanatate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *