Trendyol, unul dintre cele mai mari marketplace-uri de e-commerce din lume, cu sediul în Turcia și sprijinit de gigantul Alibaba, va deschide un birou în România în a doua jumătate a anului 2025. La doar un an de la intrarea pe piața locală, Trendyol își propune să extindă semnificativ prezența în România, atrăgând 3.000 de retaileri locali până la finalul acestui an, în creștere de la aproximativ 100 de retaileri activi în prezent pe platformă.
Trendyol vizează să ajungă la o pondere de 30% din afacerea sa totală, generată de retailerii locali, comparativ cu doar 10% în prezent. Managementul companiei a subliniat că acest demers face parte din strategia pe termen lung de integrare în ecosistemul local, chiar dacă Trendyol este o companie multinațională.
”Pentru a fi un jucător pe termen lung pe o piață, trebuie să fim foarte bine integrați și conectați cu toți stakeholderii”, a declarat Erdem Inan, CEO al Trendyol.
În prezent, sediul central al companiei se află în Istanbul, iar echipa globală include aproximativ 700 de angajați care lucrează pe piețele din Sud-Estul Europei. În acest context, Trendyol va angaja și va extinde echipa din România, urmând să deschidă biroul local în a doua parte a anului și să angajeze noi talente în domeniul IT.
Compania a deschis un centru logistic lângă București, care este operațional din februarie 2025. Depozitul de 50.000 de metri pătrați va deservi livrările celor mai vândute produse din România, dar și din Grecia și Bulgaria.
”România este cea mai mare piață a noastră din regiune. 70% din baza noastră regională de clienți provine din România, ceea ce reprezintă 1,5 milioane de cumpărători activi”, a adăugat Erdem Inan.
Trendyol își propune, de asemenea, să atragă talente IT din România. În acest sens, va organiza sesiuni de training online și un hackathon pentru 100 de viitori ingineri IT din București, un mod de a se conecta cu tinerii talentați și de a contribui la dezvoltarea acestora. Deși nu intenționează să dezvolte un hub IT în România în prezent, compania are deja o echipă de 2.000 de specialiști IT în Istanbul.
În România, Trendyol a vândut până acum 16 milioane de produse, iar cele mai mari vânzări au avut loc în București, Cluj și Constanța.
În trimestrul 4 al anului trecut, Bucureștiul s-a aflat printre primele trei orașe din lume, în afară de Turcia, ca volum al vânzărilor. În 2024, platforma Trendyol găzduiește deja peste 4 milioane de produse, incluzând mărci private și branduri internaționale, vândute de aproximativ 6.600 de retaileri.
Sursă Informateca.ro: Sursa ta de informații actualizate și credibile