Pentru o agenție de marketing online de top, cu o experiență îndelungată pe piață, angajați cu adevărat profesioniști și un portofoliu numeros și variat de clienți, (re)scrierea meta tag-urilor reprezintă prima etapă a optimizării SEO on-page, pe partea de conținut.
Astfel, după ce echipa realizează research-ul de cuvinte cheie (identificarea celor mai căutate keyword-uri de către utilizatori, relevante pentru produsele și/sau serviciile business-ului tău), arhitectura de link-uri (structura de pagini de categorie/subcategorie ale site-ului, în funcție de cuvintele identificate în etapa anterioară) și auditul SEO (depistarea și rezolvarea oricăror probleme de natură tehnică și nu numai, care ar putea dăuna pozițiilor în Google), se trece la realizarea meta titlurilor și meta descrierilor.
Înainte de a vedea de ce anume țin cont experții în optimizare SEO, în momentul conceperii meta tag-urilor, trebuie să precizăm ce sunt acestea: mai exact, micile texte (de câteva cuvinte, în cazul titlurilor, respectiv de 1-2 rânduri, în cazul descrierilor), care, pe de-o parte, ajută roboții motoarelor de căutare să își dea seama despre ce anume este vorba în pagina respectivă, iar, pe de altă parte, sunt afișate odată cu rezultatul (link-ul) din Google, stârnind interesul utilizatorilor ori, din contră, lăsându-i pe aceștia indiferenți (făcându-i să nu dea click). Așadar, ținând cont de dublul lor rol, provocarea pentru specialiștii în copywriting este cu atât mai mare, întrucât trebuie să împace ambele „tabere”.
Fără alte introduceri, iată câteva considerente după care furnizorii de servicii de optimizare SEO se ghidează, atunci când creează meta titluri și meta descrieri:
- Folosirea exact match a cuvintelor cheie. Mai ales în cazul meta tag-urilor și heading-urilor (acestea din urmă, de la H1 la H6, pot fi văzute drept titlul și subtitlurile din pagină), profesioniștii optimizării SEO recomandă utilizarea keyword-urilor principale (cele mai relevante și/sau cu cele mai multe căutări), fix în varianta în care sunt ele introduse de către utilizatori. Astfel, crește posibilitatea urcării în poziții, până spre valorile fruntașe. De asemenea, este indicat ca același cuvânt cheie (central) să fie repetat, sub o formă identică, în meta titlu și meta descriere;
- Respectarea lungimii recomandate. Aceste elemente trebuie să se încadreze în anumite limite, pentru a fi afișate corespunzător de către Google (cel mai mare motor de căutare din lume, cu o cotă de piață de peste 95%, inclusiv în România). Există tool-uri, precum Spotibo, care îi ajută pe copywriteri să vadă dacă meta tag-urile realizate de către ei vor apărea integral sau cu puncte de suspensie la final (ceea ce ar fi dăunător pentru experiența utilizatorilor);
- Atragerea atenției utilizatorilor. Nu în ultimul rând, printre „artificiile” pe care angajații unei firme de optimizare SEO le folosesc, pentru a atrage atenția utilizatorilor de internet asupra meta tag-urilor create de către ei, se numără: call to action-uri (exprimări menite să „provoace” efectul dorit, spre exemplu Sună/Comandă acum!); inserarea numărului de telefon (pentru a convinge publicul să apeleze imediat compania, în vederea achiziționării de produse/servicii); menționarea expresă a brand-ului (valabil doar în cazul celor consacrate pe piață) sau a celor mai puternice argumente de marketing (preț redus, livrare rapidă/gratuită, garanție îndelungată etc.); folosirea unor emoji-uri atractive (inimioare, steluțe, check/văzut – pentru siguranță etc.).
Bineînțeles, acestea sunt doar unele dintre regulile pe care agențiile de optimizare SEO le pun în aplicare pentru a construi meta titluri și meta descrieri… ca la carte. Colaborând cu ei, vei descoperi multe altele, potrivite specificului business-ului online pe care îl deții ori administrezi. Mult succes… în Google și în vânzări, în anul 2023!