Atunci când deții un site pentru business-ul tău online, fie că e vorba de un magazin online sau de o pagină de prezentare a serviciilor oferite, trebuie să ții seama multor aspecte legate de funcționalitatea platformei respective.
Așadar, de la detalii ce privesc design-ul web și până la cele în legătură cu latura tehnică a unui site, deținerea unui business în mediul virtual, care să și dea randament, nu este un lucru chiar atât de simplu precum ar putea părea la prima vedere. Cel puțin, în termeni de complexitate, un astfel de business se poate dovedi a fi unul care să necesite o atenție sporită și să-ți consume, deci, foarte mult timp și energie.
Însă, dacă apelezi la o agentie SEO cu servicii integrate, în scopul promovării afacerii tale pe Internet, vei câștiga foarte multe avantaje pe termen scurt și lung, totodată!
În primă instanță, vei scăpa rapid de grija detaliilor tehnice ale site-ului tău, care îți pot bune bariere în atingerea succesului urmărit. Prima etapă pe care o agenție SEO o va demara în favoarea business-ului tău online va consta în auditarea site-ului aferent, în scopul depistării și soluționării eventualelor probleme de ordin tehnic.
Ulterior, pe parcurs, colaborarea cu o agenție SEO va determina ca Google – cel mai mare și utilizat motor de căutare atât în Romania, cât și în restul majorității țărilor din lume – să te afișeze pe prima pagină a rezultatelor sale de căutare. În felul acesta, utilizatorii de Internet vor afla cu ușurință de oferta ta comercială, în funcție de interesele manifestate.
Mai mult decât atât, apărând printre primele poziții sugerate de Google, asemenea unui vot de încredere pe care acesta ți-l oferă ca brand, internauții vor fi încurajați sa acceseze site-ul tău; creându-se astfel trafic organic, capabil de a genera cât mai multe conversii (transformarea simplilor utilizatori, considerați public țintă, în clienți efectivi ai brandului).
În ceea ce privește detaliile despre care vorbeam mai devreme, acestea pot viza inclusiv UX-ul site-ului dat; mai precis, experiența utilizatorului privind calitatea navigării sale. Spre exemplu, un utilizator care nu este mulțumit de viteza de încărcare a paginilor web, poate părăsi site-ul instant, ceea ce va conduce la creșterea bounce rate-ului. Acest indicator este unul negativ pentru Google și vei pierde, astfel, șansa de a mai fi afișat în topul SERPs (paginile cu rezultate).
De asemenea, prin colaborarea cu o agenție SEO, vei putea constata că site-ul tău prezintă probleme inclusiv la nivel de conținut sau de design web. Conținutul trebuie să fie unul original și relevant; pe de altă parte, lipsa unor filtre pentru produse, în cazul unui magazin online „stufos”, poate produce neplăceri utilizatorului.
În același timp, lipsa optimizării site-ului tău pentru versiunea mobile poate reprezenta o problemă majoră. Utilizatorii de Internet folosesc, în număr covârșitor, telefoanele mobile și alte gadget-uri pentru a naviga pe Internet și pentru a efectua diverse căutări.
Cu alte cuvinte, o agenție SEO se va asigura de toate aspectele necesare pentru ca site-ul tău să fie unul user-friendly. Testarea și semnalarea vitezei de încărcare a site-ului, optimizarea acestuia pentru dispozitivele mobile, crearea / actualizarea arhitecturii interne, setarea heading-urilor – se numără printre cele mai importante aspecte pentru îmbunătățirea UX-ului.