Sursa foto: https://unsplash.com/photos/VGjQgLN4B78
Munca specialistilor in protectia muncii este asociata cu completarea unui numar mare de forme de documente, cum ar fi, de exemplu, fise SSm. In ciuda varietatii de acte juridice care reglementeaza disponibilitatea anumitor fise SSM, putem evidentia principiile generale pentru mentinerea acestor forme de documente.
Fisele SSM ar trebui sa fie in primul rand numerotate, completate, semnate si stampilate. La completare nu se lasa randuri goale si nu se fac corectii. Modificarile in fise SSM se fac doar cu ajutorul unui formular atasat.
Cand se completeaza fisa SSM?
Fisele SSM se completeaza inainte de inceperea activitatilor de productie, dupa ce angajatul a primit un briefing introductiv privind protectia muncii si cel putin o data la sase luni (de fapt, se repeta briefingul initial la locul de munca), cu exceptia cazului in care alti termeni si frecventa sunt indicati de actele juridice de reglementare si care se aplica activitatilor companiei tale. Daca te intrebi de ce sunt necesare fise SSM, ar trebui sa stii ca acestea sunt prevazute in articolul 81 din Hotararea Guvernamentala numarul 1425/2006.
Completarea unei fise SSM se face simplu cu un instrument de scris (pix sau stilou). In fisa SSM este prevazut ultimul control medical efectuat de Medicina Muncii, data instructajului, durata, semnatura angajatului, a persoanei care a efectuat instructajul si a conducatorului unitatii.
De ce trebuie sa tii cont in completarea unei fise SSM?
Completarea unei fise SSM de instruire individuala in domeniul securitatii muncii nu se face oricum, ci conform unor reguli stricte. Fisa SSM este un tipizat de forma A5. Fisa este completata de catre inspectorul SSM din cadrul unitatii. In fisa SSM sunt trecute numele unitatii angajatoare, numele si prenumele angajatului asa cum este trecut in buletin. Daca o persoana isi schimba numele de familie (casatorie sau divort), trebuie sa anunte societatea, urmand ca numele vechi sa fie inlocuit cu numele nou trecut deasupra.
Citeste si: Cum sa devii un specialist SSM?
In sectiunea locul de munca, se completeaza compartimentul sau sectia in care angajatul isi desfasoara activitatea. Acest compartiment poate fi birou, santier, clinica, sediu, punct de lucru etc. De asemenea, in fise SSM se completeaza datele angajatului care includ adresa de domiciliu si numarul de marca, asa cum figureaza la biroul resurse umane.
Pe prima pagina a unei fise SSM sunt completate informatii importante din cartea de identitate a angajatului, adica numele si prenumele si data si locul nasterii acestuia. De asemenea, prima pagina trebuie sa contina si calificarea angajatului, conform documentelor detinute de biroul personal, precum si functia angajatului din fisa postului.
La rubrica loc de munca se completeaza efectiv locul in care angajatul isi desfasoara activitatea. Un exemplu relevant poate fi magazin, depozit, birou, punct de ridicare colete, cabinet sau santier etc. La sectiunea autorizatii se completeaza doar la persoanele care sunt angajate pe un post care prevede prezenta unei autorizatii.
In cadrul aceleiasi pagini, este necesara sa se completeze si traseul de deplasare care este necesar in timpul programului de lucru, transportul in comun, statia de debarcare si de imbarcare, precum si timpul de deplasare.