Te-ai gândit până acum la acest lucru sau nu, dar și modul în care folosești climatizarea, farurile și orice alt consumator electric determină fie o economie de carburant, fie o risipă a acestuia.
În general, mașinile, mai ales cele produse în ultima perioadă de timp, dispun de climatronic, aparat ce generează o operație prin care aerul dintr-o încăpere este menținut la o anumită temperatură, umiditate, puritate. Cu toate acestea, existența acestui aparat în mașină nu înseamnă că avem nevoie în permanență de o temperatură diferită de cea de afară. Prin urmare, pentru a putea face economie de carburant, trebuie să fim atenți ca aparatul să nu funcționeze mereu, ci doar în condițiile în care avem nevoie.
Atunci când climatronicul nu funcționează, motorul nu este supus unei sarcini prea mari, ceea ce face ca nici consumul de combustibil să nu fie prea mare. Rezultatul unor studii realizate pe această temă arată că utilizarea aerului condiționat determină o creștere a consumului de carburant de până la 1 litru/100 km. În plus, s-a constatat că acest aparat, climatronicul, consumă mai mult combustibil decât toate celelalte sisteme electrice la un loc. Așadar, folosirea lui cât mai rară produce o economie de carburant.
Un sfat extrem de folositor pentru a putea face economie de carburant și, în același timp, să supraviețuiți în mașină în ciuda temperaturilor ridicate de afară, ar fi ca mai întâi să deschideți geamurile, permițând astfel ca aerul cald să iasă afară, iar abia apoi puteți închide geamurile și seta climatronicul pe o temperatură moderată. Însă și în ceea ce privește deschiderea geamurilor trebuie să fiți atenți, deoarece realizarea acestei acțiuni la viteze ce depășesc 100 km/h determină la rândul său un consum foarte mare de carburant.
De asemenea, trebuie precizat faptul că nu este bine să porniți aparatul atunci când temperatura din mașină diferă foarte mult de cea de afară, deoarece consumul de carburant este mai mare în aceste condiții decât atunci când temperatura din mașină și cea de afară sunt asemănătoare.
Mai mult decât atât, este de preferat ca pe timpul verii, pe cât este posibil, să parcați mașina în locuri umbroase. Pe lângă aceste dezavantaje ce privesc buzunarul șoferului, este important de știut că climatronicul nu face bine nici mediului înconjurător, fiind extrem de poluant, deoarece funcționează pe bază de tetrafluoretan, care este de 1400 ori mai nociv pentru mediu decât dioxidul de carbon.
Tot din seria sistemelor electrice fac parte și farurile. Pentru a putea face economie de carburant, este recomandabil să nu se circule cu farurile aprinse în situațiile în care acest lucru nu este necesar. Un studiu realizat de Skoda arată faptul că circularea cu farurile aprinse în permanență consumă aproximativ 0,2 litri/100 km. Poate vi se pare o cantitate insignifiantă, dar adunată cu cantitatea de carburant irosită ca urmare a folosirii excesive a climatronicului sau alte cantități de combustibil risipite inconștient ca urmare a unui stil de condus mai agresiv, duce în final la pierderi de combustibil foarte mari, demne de luat în seamă.
Așadar, pentru a putea face economie de carburant, sfaturile de mai sus trebuie numaidecât puse în practică. În plus, nu doar că vom simți diferența în buzunar, dar vom ajuta și mediul în care trăim să fie mai sănătos.